marți, 13 octombrie 2009

Placinta cu mere (de dulce)

Iata si marea reintalnire :)

Azi am facut o tarta cu mere, in ciuda burticilor noastre si a celor 2 neastamparati care ne dadeau tarcoale.

Reteta am preluat-o de aici






Am folosit urmatoarele ingrediente:

pentru aluat: sucul de la o lamaie,

350g faina

100g zahar

1plic zahar vanilat

150g unt

1 ou

pentru umplutura:

1,4kg mere

50g unt

150g nuci tocate

zahar si scortisoara, dupa gust


La preparare am procedat asa:

Am batut oul impreuna cu zaharul si pliculetul de zahar vanilat, am adugat faina si unutul facut cubulete, apoi sucul de lamaie. Am framantat pana cand compozitia se ia de pe mana, am adunat-o bine si am pus-o in folie alimentara la frigider, cam 30 min, exact cat ne ia sa pregatim umplutura.

Am curatat merele, (am fiert cojile si cotoarele pentru doua cani de compot, optional), le-am dat prin razatoare, le-am scurs si le-am calit in untul mentionat, adaugand si zaharul (cam 2 linguri). La sfarsit, am adaugat nuca tocata.

Aluatul l-am scos de la rece si l-am intins, apoi l-am asezat intr-o forma rotunda de tarta (cu pereti mai inalti), dar e foarte buna si o cratita simpla. Am pus umplutura peste aluat, intorcand putin marginea de pe peretii cratitei peste ea.

Se da la cuptorul preincins timp de cca 45 de min, pana cand aluatul devine auriu. Se taie rece.

Pofta buna, sotii nostri au fost incantati.

Eugenia& Alexandra

PS Multumim Mihaela pt. reteta!

4 comentarii:

  1. Da, eu trebe sa nasc in orice moment si Eugenia mai are 2 luni. Ne-am potrivit foarte bine :), abia astept sa le ridicam un pic pe prichindute si sa ne reluam intalnirile.
    Felicitari si tie pentru mica Otilia, tare astept sa am si eu prichinduta in brate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne ajuta sa nasti usor si sa fie totul bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nastere cat mai usoara!!! De-abia asteptam pozele si vestile despre noile prichindute!

    RăspundețiȘtergere