duminică, 6 decembrie 2009

Ciulama de pui si/sau ciuperci


Fiindca noi nu tinem post in anul acesta (eu cu sarcina, sotul cu sanatatea), am facut o ciulama de pui si ciuperci, care a iesit de minune. Daca v-ati dori sa fie de post, trebuie doar sa ignorati partea cu "pui", in rest este cam la fel.









Ingredientele ar fi urmatoarele:


4 pulpe superioare de pui (puteti folosi si piept sau alte parti, greutatea ar fi cam 500 gr)
500 gr de ciuperci, curatate si taiate felii

2 cepe, curatate
faina

ulei

sare

piper

delikat

dafin

marar.

Eu la orice mancare cu pui fiert, intai dau puiul in cateva clocote, cat sa iasa spuma aceea gri si urata, apoi il spal bine, la fel si oala si il pun din nou la fiert in apa curata. Asa am facut si acum, apoi am adaugat ciupercutele, cand puiul deja a fiert cam pe jumatate si cepele intregi. In apa, am adaugat spre sfarsitul fierberii sare, delikat.

Cand au fiert, am scurs zeama, ar trebui sa avem cam 1,5 l, am indepartat cepele si am pus carnea impreuna cu ciupercile sa stea acoperite intr-un vas cu capac. Zeama scursa am pus-o inapoi in oala si cu totul pe foc mic.

Separat, am pus intr-o oala, cu fundul mai gros si mai lat (de preferat), o ceasca de ulei pana cand s-a incins, apoi am adaugat cate putin faina dintr-o cana, amestecand-o continuu cu telul. Dupa aceea, am adaugat cu polonicul zeama de la fiert, continuand sa amestec fara incetare, astfel incat sa elimin cocoloasele care se formeaza. Atunci cand am ajuns la consistenta dorita, (si fara cocoloase) putem adauga dafinul, carnea si ciupercile si lasam sa fiarba putin impreuna, pe foc mic. Mai potrivim de sare si piper, iar dupa ce stingem focul, adaugam o legatura de marar verde, proaspat tocat.

Sper sa aveti pofta!
Eugenia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu