marți, 8 decembrie 2009

Prajitura cu mere (de post)

Afland de pe blogul Irinei de acest site foarte apetisant m-am grabit sa prepar o reteta de Apple Pie Coffee Cake, adica un fel de mixt intre placinta cu mere si prajitura. Mmmm si nu mi-a parut rau caci este un deliciu, foarte simplu de facut si cu un gust deosebit fata de placinta obisnuita cu mere.

Am folosit pentru aluat:

2 1/2 cani de faina
1 cana de zahar
1 plic de praf de copt
3/4 lingurita de sare
1/2 lingurita de scortisoara
2/3 cana de ulei
2/3 cana de lapte de soia
2 lingurite de zeama de lamaie
1 plic de amoniu alimentar amestecat cu 1/2 cana de apa
esenta de vanilie
Pentru umplutura: 1,3 kg de mere, 2 lingurite de zahar, 1 lingurita de scortisoara

Pentru ornat: 1 lingura zahar pudra si 1 lingura scortisoara

Se amesteca bine toate ingredientele solide, apoi se adauga cele lichide si se amesteca din nou foarte bine (eu am folosit telul). Amestecul ar trebui sa fie destul de gros, aproape ca o coca, pentru ca umplutura sa nu se scufunde in el.

Merele taiate cubulete se calesc cu zaharul 15-20 de minute si apoi se amesteca cu scortisoara.

Se unge cu margarina un vas mare de yena si se toarna uniform jumatate din amestec. Apoi se adauga umplutura de mere si deasupra restul de amestec. Se pudreaza cu zahar si scortisoara.

Se da la cuptor o ora, la foc mediu, sau pana cand
scobitoarea iese curata.

Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu