marți, 9 februarie 2010

Senzationalul gratin cu cartofi si telina

O reteta absolut senzationala, la care va urma si fotografia, promit, data viitoare cand o voi face. Prin urmare, sa trecem la treaba. Avem nevoie de:
- 5 cartofi potriviti, curatati si taiati rondele
- o telina de 500 gr, taiata felii
- 3 oua
- 1 litru de lapte
- branza cedar, cca 300 gr *(reteta originala prevede mai putin, dar eu am pus mai mult si a fost de bine)
- 200 ml de smantana lichida (pentru frisca)
- 30 gr unt
- sare, piper si nucsoara.

Facem asa:
Spalam si taiem telina si cartofii. Fierbem cartofii, apoi telina in laptele in care am adaugat si putin piper si nucsoara dupa gust.
Pregatim un vas de cuptor (yena folosesc eu), il ungem cu unt si il "frecam" cu un catel de usturoi pisat.
Batem ouale impreuna cu smantana lichida, sare, piper si nucsoara. Razuim branza cedar si preincalzim cuptorul la 180gr.
Incepem aranjarea rondelelor pe fundul vasului, avand grija sa punem pe fund cartofi, un polonic de amestec cu oua si smanatana, apoi branza. Urmeaza telina si reincepem operatiunea.. pana cand terminam cu telina si cedar deasupra.

Se da la cuptor pana cand este rumenita frumos. Va asigur ca este delicioasa, iar revista din care am luat-o a dat ca sugestie de servire, fie natur, fie cu salata de andive cu nuci. Da, exact, revista este frantuzeasca. :)

Pofta buuuna!
Ena

PS Multumesc pentru ajutor, ingrediente, revista, sprijin si pentru altele unei dragi prietene de-ale mele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu