duminică, 4 aprilie 2010

Tort cu spuma de fructe de padure


Acesta este unul dintre cele mai delicioase torturi pe care le-am gustat vreodata. In plus nu este greu, ci usor si pufos, numai potrivit unei zile de primavara. In plus, se face cu usurinta, desi reteta poate parea complicata la inceput. Iar rezultatul va aduce cu siguranta laude gospodinei.
Pentru blat ne trebuie:
100 gr unt moale
100 gr zahar fin
100 gr faina
1 lingurita si jumate praf de copt
1 lingurita esenta de vanilie (nu din fiola, aceea este mai puternica)
2 oua


Pentru spuma:

500 gr fructe de padure (eu am folosit 250 gr fructe de padure congelate si 250 gr capsuni proaspete de Grecia)
zahar pudra, dupa gust
1 plic de gelatina (totusi cred ca mergeau lejer 2)
3 albusuri
140 gr zahar brun, fin (eu am pus obisnuit)
300 ml frisca lichida, batuta


Intai si intai incalzim cuptorul la 180gr.

Batem untul cu zaharul, apoi adugam faina, praful de copt, esenta si la sfarsit ouale. Turnam compozitia intr-o tava cu dioametrul 24 cm ptr 30 min, pana creste se rumeneste si trece si testul cu scobitoarea.

Se scoate blatul cu tot cu hartie si se lasa la racit. Cand este complet rece, il taiem la jumate (pe orizontala) si punem prima jumate inapoi in forma tapetata cu folie alimentara.


Spuma: Punem fructele curatate intr-o cratita la foc mic pana incep si fierb putin. Se pudreaza cu putin zahar pudra, eu am pus o lingura. Le luam de pe foc si le mixam bine, le facem piure si le trecem prin sita, ca sa scapam de seminte. Ar trebui sa rezulte cam 250 gr de piure peste care punem gelatina desfacuta in 3 linguri de apa rece. Le lasam sa se raceasca.


Batem albusurile bine si adaugam in 4 reprize zaharul fin pana cand obtinem o bezea lucioasa si batoasa. Incorporam piureul de fructe, apoi frisca batuta. Se toarna compozitia peste jumatea de blat din forma, apoi se aseaza cealalta jumate deasupra, cu hartia de copt in sus.

Se pune la congelator cam 40 de min - 1 h pana la servire. Se scoate, si se indeparteaza hartia de copt, apoi folia alimentara si se pudreaza cu zahar. In mod normal, ar trebui sa stea teapana spuma, dar la mine nu a fost chiar asa. Oricum ar fi, gustul este exceptional!



E

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu