marți, 6 aprilie 2010

Varza de Bruxelles

Tot citesc despre aceasta verzisoara de Bruxelles si am hotarat sa o incerc. Am gasit la Mega Image proaspata si de data asta nevestejita asa ca am luat vreo 500 gr de verzisoare. Articole interesante am gasit aici si aici. Am gasit si o sumedenie de retete cu varza de bruxelles, dar am decis ca pentru inceput sa iau sfatul unei frantuzoaice in prepararea ei, cat mai simplu si natural, ca si garnitura la carne.

Se spala tres bien verzisoarele, se indeparteaza foile care sunt putin patate sau ingalbenite. Se pun la fiert in apa cu putina sare sau se prepara la abur. Urmand sfaturile bunicii legate de fiertul legumelor aflam ca: tot ce creste sub pamant se pune la fiert o data cu apa, iar tot ce creste afara, se pun in oala in momentul in care apa deja fierbe.
Se scurg bine si se pot pastra asa in frigider pana in momentul in care dorim sa le consumam sau se pun le congelator si se pastreaza bine pentru foarte mult timp. Am inteles ca isi pastreaza multe proprietati chiar si congelate pana la 1 an!

Gustul este foarte bun, usor mai dulceag ca al unei verze obisnuite. Se condimenteaza cu sare, piper si oregano si se calesc putin in unt in momentul servirii.

Am vazut si o fotografie interesanta cu planta "in crestere".

Eugenia

Un comentariu:

  1. Aha, foarte interesante si articolul si poza! Tocmai ma intrebam daca varza asta o creste pe sau sub pamant! :)) Mersi de idee! O sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere