joi, 14 octombrie 2010

Idei de economisire

S-a incheiat si vara aceasta, a venit toamna, numaram bobocii la gradi, numaram poame si borcane, intram in casa mai devreme, scoatem ceainicul din dulap si-l instalam pe aragaz, ne tragem sufletul si ne venim in fire. Suntem, deci, aici.

In momentele acestea grele din punct de vedere financiar, mi-am propus sa iau greutatile ca pe niste provocari personale. Am o suma fixa din care trebuie sa ma descurc in saptamana ce vine? Este o provocare de cumpatare. Am de gatit si nu am toate ingredientele? Este o provocare de gospodarie.

In plus, tot in aceasta perioada s-a nimerit sa ne mutam intr-o locuinta noua, mai putin centrala, dar ceva mai spatioasa. Ne bucuram mult ca, in sfarsit, fetele vor avea propria lor camera, dar ne confruntam cu multe nevoi intr-o renovare cat mai rapida si iarasi suma fixa si modesta. Prin urmare, o noua provocare.

Asa ca, saptamanal, o perioada, poate pana la sfarsitul anului, am sa incerc sa va dau cate o idee de economisire dintr-una dintre situatiile cu care ma confrunt. De asemenea, mi-as dori sa ne scrieti daca treceti prin situatii asemanatoare si despre cum ati reusit sa le faceti fata.
Cineva spunea ca unul dintre secretele fericirii este sa cheltuiesti mai putin decat castigi. Imi aduc si acum aminte multe situatii din copilaria mea sau povestite de familia mea in care lucrurile materiale nu sunt indispensabile sau de neinlocuit, fiecare avand o alternativa mai ieftina pe care noi aproape ca nu o cunoastem (ma refer la generatia de tineri).

Cam atat pentru moment.

Ena
sursa foto: www.vi.sualize.us

Un comentariu:

  1. Ideile care imi vin sunt legate de o intetire a postului (insa asta mai ales din ratiuni duhovnicesti) si, indeosebi, ce consider destul de important, activitati care sa va tina departe de zonele comerciale. Asa alungati "ispita" (sau sa nu pun ghilimele?)

    In alta ordine de idei, ma alatur si eu grupului de mame care vor sa isi impartaseasca experienta. Azi am spart gheata: http://mainoumaivechi.blogspot.com/

    Bine v-am gasit!

    Andreea

    RăspundețiȘtergere