sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Tort de ciocolată cu nuci

Poza din revistă
De ziua lui Nectarie mi-am luat inima în dinţi şi am făcut un tort, preluat de la Eugenia, care la rândul ei a luat reţeta din Good Food pe decembrie. Oricum, fără susţinerea ei morală şi asistenţa de urgenţă la telefon :) nu aş fi reuşit.

Avem nevoie de
200 g de nuci mărunţite (eventual prăjite)
300 g de unt, 125 g topit şi 175 g înmuiat
250 g de ciocolaă cu lapte
250 g de ciocolată neagră, plus extra pentru decorat
150 g de zahăr fin
6 ouă
1 lingură extract de vanilie
570 ml de smântână dulce pentru frişcă

Poza mea
1. Se amestecă nucile mărunţite cu untul topit într-un vas, se toarnă compoziţia într-o formă de tort cu diametrul de 22 cm şi se presează. Se dă la rece cât pregătim restul tortului.

2. Se topeşte ciocolata oficial la bain-marie, dar eu am folosit o crăticioară teflonată şi a fost ok.

3. Se amestecă bine zahărul, untul şi ouăle. 

4. Se adaugă ciocolata topită, extractul de vanilie şi 125 ml de smânână şi se bat încă 2 minute.

5. Se adaugă peste blat şi se lasă la frigider cel puţin 3 ore.

Înainte de servire se bate frişca şi se adaugă tortului. Pe deasupra se rade ciocolată.
Poza revistei e mult mai atrăgătoare decât a mea, dar tortul a fost foarte gustos chiar şi aşa. Şi sigur poate fi decorat cu mai multă măiestrie decât am reuşit eu :)


Alex

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu