duminică, 20 februarie 2011

Biscotti cu malai si portocale

Acesti biscotti sunt mai moi decat retetele traditionale italienesti care rup dintii. :) Cum Anastasia nu este mare fan la rupt dintii in mancare (orice motiv este bun ca sa nu manance..), iar eu sunt fan biscotti, m-am gandit ca reteta asta ne va impaca pe amandoua.
Ingredientele:

175 gr faina cu agent de crestere
90 gr zahar brun (am pus normal)
50 gr unt
coaja de la o portocala
1 ou
2 linguri de suc proaspat stors din portocala respectiva
1 pinch de scortisoara (un varf de lingurita)
1 lingurita si jumate praf de copt
50 gr malai

Preparare:
Se freaca unutul cu zaharul pana devine cremos si pufos. Se adauga oul, se omogenizeaza, apoi coaja de portocala, sucul, faina, praful de copt, scortisoara si malaiul.
Se framanta putin pe o suprafata presarata cu putina faina (da, e lipicioasa) si se formeaza un baton de cca 25-20 cm si usor turtit deasupra.

Se coace cca 25 min, se scoate din cuptor si se lasa sa se racoreasca cam 5 min. Cu un cutit foarte ascutit (ca sa nu se faramiteze) se taie feliute de 1 cm.

Se pun feliile inapoi in tava, cu spatii intre ele, si se dau din nou la cuptor 15-20 min pana se rumenesc. Se scot pe un gratar sa se raceasca. 
Se pot servi, dupa parerea mea, dati prin ciocolata alba, sau alaturi de o bautura calda, si o carte cu poezii, italienesti, de ce nu? (Va recomand cu caldura poetul meu preferat dall'Italia, Umberto Saba.)

Enjoy, Ena.

PS: Si da, sustin si poezia de pe strada, mergeti la Street Delivery! :)

4 comentarii:

  1. Foarte buni! Am adaptat, in functie de inspiratie si de ce aveam prin casa.Astfel,am folositfaina obisnuita amestecata cu drojdie uscata (putina), coaja de lamaie in loc de coaja de portocala si sucul de lao portocala rosie... e mai exotic :) Am pus in aluat si migdale intregi, care au avut un efect fain.
    Toata familia iti multumeste pentru reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Exceptional, spune-mi repede unde ai gasit portocale rosii, imi plac foarte mult si nu am mai gasit de 2-3 ani. Va pup, Ena. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La Lidl, in Hamburg. Daca vrei tare tare, iti trimit :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :D Nu, ai scapat, din fericire am gasit si eu intr-un market, putin mai aproape. :P Data viitoare cand raman fara, bine? Pup. Ena

    RăspundețiȘtergere