vineri, 11 martie 2011

Dar de blog

Dereticând prin bibliotecă am descoperit câteva dubluri. Cum nimeni din preajma mea nu le-a vrut, mi-am zis să le dăruiesc cuiva pasionat de romane englezeşti din secolul al XIX-lea (sau început de secol XX).

Două dintre ele sunt printre romanele mele preferate, Jane Eyre şi Necunoscuta de la Wildfell Hill. Aceasta din urmă a fost scris de sora mai mică a lui Charlote şi Emily Bronte şi este cu totul tulburător: despre o soţie (şi mamă), având un soţ alcoolic şi abuziv, şi care încearcă prin toate mijloacele să-şi protejeze fiul.

Cine le vrea să lase un comentariu aici şi să-mi recomande şi mie o carte de secol XIX (că sigur mai sunt destul comori ce abia aşteaptă să le descopăr).
Câştigătorul va fi anunţat pe 15 martie.

Alexandra

PS. Cărţile sunt în engleză.

12 comentarii:

  1. Wow, cartile sunt super! Am citit 'Jane Eyre' si 'The picture of Dorian Grey', dar de a 3-a nu auzisem pana acum. Eu recomand cu mare drag "David Copperfield", desi cred ca ai citit deja daca te pasioneaza genul. Mi-a mai atras atentia romanul lui Dickens prin faptul ca este mentionat si in "Viata Pr Serafim Rose" si anume se povesteste despre un tanar care descoperise recent Ortodoxia si, aprins de ravna, vroia sa treaca direct la lecturi teologice. Insa un parinte din Sfantul Munte a scos 'David Copperfield' dintr-un raft si i-a spus (aproximativ) : "Invata sa fi ca micul David deocamdata si apoi mai vedem." Zile cu soare!

    RăspundețiȘtergere
  2. vreau si eu, desi nu stiu cand o sa am timp sa citesc. mai am vreo doua carti din colectia asta, dar n-am mai pus mana pe ele de ani de zile, cred ca am si uitat engleza de cand n-am mai vorbit

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-e mi-a placut mult si "Mataniile", de Florence Barclay...Dar probabil o stiti...
    Felicitari pentru blog. Sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce idee buna de a da carti in dublura - m-ai pus pe ganduri sa-mi fac planuri sa ma uit si eu prin cartile adunate prin cutii (nu am loc aici sa le pun unde as vrea eu). Si cum ai cerut pareri despre cartile din sec. XIX, imi permit si eu sa ti-l recomand pe Charles Dickens cu "Marile Sperante", daca nu l-ai citit deja:) Sau clasicul "Nord si Sud", de Elisabeth Gaskell.
    Ce spui?

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru blog. Imi place si voi reveni cu drag sa va citesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Una din scriitoarele mele preferate, ale carei carti le recomand cu foarte multa caldura, este Jane Austen. Chiar daca acuma sunt mama si copiii nu mai imi permit sa stau si sa visez, cartile ei ma relaxeaza dupa o zi plina de treaba.

    Toate cele bune!
    Cristina Ungureanu

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am scris acum vreo doua zile si inca nu vad comentariul. si ma tot intreb daca a ajuns si nu a fost inca validat, dar o sa apara la un moment dat si o sa vedeti ca vreau si eu carti, sau am gresit ceva si nu s-a trimis mesajul, asa ca ar trebui sa-l mai trimit odata

    RăspundețiȘtergere
  8. Pt. Cristina: si eu sunt o mare admiratoare a cartilor lui Jane Austen

    pt. Magdala: Nord si Sud
    l-am citit cu multa placere, nu si Marile Sperante. Inca nu m-am apropiat de Dickens, dar stiu ca tot trebuie sa-l infrunt la un moment dat, cu sutele lui de pagini :)

    Pt. Marina: nu am citit Mataniile de Florence Barclay, o sa o caut, multumesc!

    pt. Iris: mi-am adus aminte ce ai povestit tu despre David Copperfield si cred ca o sa-l incep si eu. Dar cum spuneam Magdalei, ma cam sperie sutele de pagini, nu mai am rabdarea si timpul de pe vremuri...

    pt. Icoane pt suflet: am fost plecata intr-o mica vacanta si de aceea nu au aparut comentariile, dar acum s-a inregistrat si participarea ta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sigur ca da! Dar te rog, recomanda-mi o carte :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai degraba doi autori: Thomas Hardy si Charles Dickens.

    RăspundețiȘtergere
  11. Romanele din sec. 19 englezesti, de dragoste sunt preferatele mele.

    Mandrie si Prejudecata, Ratiune si simtire de Jane Austen

    Charlotte Bronte, Anne Bronte, Emily Bronte - toate cartile pe care le gasiti scrise de ele sunt superbe

    Moll Flanders de Daniel Defoe

    Tess D'Urberville de Thomas Hardy

    Apoi alte carti:
    Portretul unei doamne de Henry James
    Doamna Dalloway de Virginia wolf
    Rosu si Negru de stendhal
    Educatie sentimentala de Gustave Flaubert
    Decameronul de Bocaccio
    Adevarata viata de gheisa de Mineko Iwasaki
    Nunta in cer de Mircea Eliade
    Casa pustie de Rosamunde Pilcher

    RăspundețiȘtergere