marți, 14 februarie 2012

Tarta cu ciuperci, ceapa si feta

Aseara am facut o tarta care mi-a placut mult, destul de usoara pentru masa de seara, dar si ca o portie de fel 2 la pranz. Aluatul este deosebit si mi-a dat ceva indoieli la inceput, dar acum sunt bucuroasa ca am incercat ceva nou. Prin urmare, pentru aluat, avem nevoie de:

115 gr faina obisnuita (eu am pus integrala)
75 gr malai fin
sare si piper, putin cimbru
90 gr unt (65% e ok), la temperatura camerei
un galbenus, batut cu putina apa rece(1-2 linguri)

Intai se amesteca ingredientele uscate, peste care se adauga bucatelele de unt si se farama in maini, pana cand devine ca un pesmet si apoi se adauga galbenusul cu apa. Se amesteca pana obtinem o bila de aluat pe care o dam la rece 30 min.
Umplutura:

cred ca se poate umple dupa bunul plac, dar eu am folosit cam:

300 gr ciuperci
1 ceapa generoasa
cateva felii de muschiulet de porc
100 gr branza feta
1 ou si albusul de la primul, folosit la aluat

Se caleste ceapa si se da deoparte, apoi se calesc muschiul cu ciupercile si se pastreaza pentru a se raci. Feta se taie in bucati mici. Se scoate aluatul si se intinde bine, apoi se aseaza intr-o forma unsa cu unt si pudrata cu faina. Se pun in forma ceapa si ciupercile, apoi se adauga ouale batute, incercand sa acoperim uniform. Se presara piper dupa gust.
Pofta buna si multa dragoste, in ciuda faptului ca pana la dragobete mai sunt 10 zile! :)
Ena

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu